The Hits Factory S03E04

28 Gru

Image

Isobel Stevens: Witam w specjalnym odcinku The Hits Factory! Uczestnicy powiedzą nam dzisiaj czego naprawdę pragną w święta! Zabraknie pośród na Terrego! Nie będzie też wyjątkowo w jury Nany Osaki, ale w jej zastępstwie zasiądzie finalistka poprzedniej edycji – Mariah Carey! Sprawdźmy, o czym marzą nasze wielkie gwiazdy!

1. Samantha Harris

Paul Lambert: Jak dla mnie tekst brzmi trochę jak dla zbuntowanej trzynastki, która pisze co jej przyjdzie na myśl. Coś w tym jest, jednak nie do końca to do mnie trafia. W większości jest zabawnie, choć momentami trochę żałośnie, ale sądzę, że tak właśnie miało być. Linia melodyczna jak najbardziej ok, jednak utwór trwa trochę za długo jak na szybki synth-pop. Hitu świątecznego z tego nie zrobisz, ale porażki nie ma. 5/10
Mariah Carey: Tekst bardziej mi pasuje do rapu niż do synthropu. Zresztą pierwsza zwrotka nie pasuje mi do całości. Niepotrzebnie chciałaś być wulgarna. Może jestem za bardzo przywiązana do tradycji ale kompletnie to mi nie pasuje do świąt. Jeżeli chodzi o sam tekst to trzeba przyznać, że jest dobry. Ma potencjał i jest szansa aby stał się hitem, o ile nie będzie to świąteczna piosenka.  Osobiście dodałabym więcej instrumentów i wydłużyła utwór o 1 minutę. 7/10
Francis: Z odcinka na odcinek dajesz nam powody, żeby Ciebie tutaj trzymać i pomagać znaleźć się w kolejnym odcinku. Najważniejszym z tych powodów jest to, że się rozwijasz, a nikt nie lubi przecież obserwować stagnacji. Dzisiaj widać ten progres, ale przebija się też między linijkami trochę niedojrzałości. Najbardziej razi mnie refren i początek pierwszej zwrotki, ale plusy za wers ‘when everyone’s at church we will hit the club’. 6/10
Candice Refaeli: Możesz spróbować wysłać ten tekst do managerów Millionaires, podejrzewam że po kilku poprawkach szkielet tego co napisałaś mógłby stanowić świąteczny hit na youtube. Zgadzam się z Francisem, że przez wiele linijek przemawia niedojrzałość, ale widać, że miałaś pomysł na całość i gdybyś jeszcze nad tym trochę posiedziała mogłoby wyjść coś naprawdę fajnego. Wers wymieniony przez Francisa chcę sobie ustawić na Birdie! 6/10

2. Malvin

Paul Lambert: Mam tutaj bardzo duży dylemat, z jednej strony ma to w sobie coś przejmującego, z drugiej czegoś mi brakuje. Melodia super, całość bardzo dobrze ze sobą komponuje. Masz bardzo duży talent, i tak na pewno zajdziesz jeszcze daleko w tym programie, dlatego na razie powstrzymam się przed dziesiątką. 9/10
Mariah Carey: Nie da się ukryć, że jesteś dobrym tekściarzem. Rzeczywiście słowa są niesamowite i wspaniale komponują się do powolnej, nieco dołującej melodii. Aż czuć tą tęsknotę. Ale…. No właśnie, jest ale. Muzyka. Jest za prosta! Za mało instrumentów, brakuje mi chociażby saksofonu, trąbki. Czegokolwiek co podkreślało by słowa! Chociaż skrzypce są strzałem w dziesiątkę! I 4 minuty to zdecydowanie za mało na ten tekst.  Mam dylemat bo z jednej strony świetny tekst a z drugiej słaba muzyka. Ok, 8/10.
Francis: Gdybyś dorzucił do tego instrumentarium syntezator… Gdybyś mieszkał w Szwecji…  Nie wiem trochę jak zacząć tę wypowiedź. Chciałbym powiedzieć trochę o wyjątkowej właściwości, jaką przemycasz w swoich utworach. Myśli w tekstach są bardzo zwięzłe, zwrotkami rysujesz szkice sytuacji (które widać w wyobraźni!), a refren świetnie pointujesz. Do tego osadziłeś to w tym tygodniu w takim heartbreak pop’ie, że gdybyś był kobietą, dorzucił syntezator i przyjechał ze Szwecji, to pomyślałbym, że wystąpiła Robyn. Kupiłeś mnie, kolejny raz, brawo! 10/10
Candice Refaeli: Jest pięknie! Fajnie, że trochę inaczej podszedłeś do tematu i tym samym nie mamy kolejnej cheerful piosenki traktującej o tym samym. Instrumenatrium mimo, że oszczędne to sprawdza się bardzo dobrze. Klasa. Ostatnim razem być może trochę Cię pokrzywdziłam, więc dzisiaj będe hojna. Obym tego nie żałowała w kolejnym odcinku! 10/10

3. Alessandra Di Costanzi

Paul Lambert: Moim zdaniem ta piosenka idealnie wpasowuje się do polskich radiostacjii. Cała oprawa muzyczna jest bardzo dobra, nie można się do niej przyczepić, jednakże zupełnie nie ma żadnego odniesienia do świąt, a to chyba był temat. Po za tym na tle innych uczestników niestety średnio się wysiliłaś. Mam dość mieszane uczucia, może to przez ten język polski. 4/10
Mariah Carey: Aby pisać tekst po polsku trzeba być w tym bardzo dobrym. Niestety, przed Tobą długa droga do doskonałości…..  I nie wiem dlaczego wszyscy boją się używać więcej instrumentów?! Pianino, perkusja czy gitara basowa nie pasują do soulu. Ok, można ich użyć jako dodatek ale nie można ich dawać jako główny element kompozycji! Przyjedź do mnie to Ci pokażę dobry soul. 3/10
Francis: Ze spokojem możesz sprzedać za niezłe pieniądze ten utwór jakiejś Honoracie Skarbek, Sylwii Grzeszczak, czy innej piczce co się cieszy z małych rzeczy i potęguje moją irytację za każdym razem jak słyszę te pierdoły. Takie piosenki też ktoś musi pisać. Mówiąc Ci językiem, którym posłużyłaś się w swoim utworze: “moje marzenia, odległe marzenia, Ciebie w w programie już nie ma. Bywaj i czuwaj!” 2/10
Candice Refaeli: Tekst traktujący o niczym. Kompletnie się nie wykazałaś, nie wiem jak na tym etapie programu pozwalasz sobie na taką grafomanie – bo inaczej tego nazwać nie można. Może gdybyś to zaśpiewała po angielsku to nie wyszłoby tak rzewnie, jak wyszło, ale nie ma co gdybać – całość jest beznadziejna. Instrumentarium zupełnie nie ciekawe i jedyne co mam ochotę jeszcze dodać to cytatu z Twojego tworu – odleć w siną dal. A kysz! 2/10

4. Ryan Folwer

Paul Lambert: Tekst jest naprawdę fajny, chyba póki co mój-Twój ulubiony, zdecydowanie ma w sobie coś ze świątecznego hitu. Jednakże jest parę fragmentów do poprawienia, musisz bardziej popracować, żeby to wszystko jakoś ze sobą… ‘współgrało’. Dość oryginalna linia melodyczna, można by podmienić gitarę basową na np. trąbkę i usunąć tą konsolę, ale ogólnie brzmi to nieźle. 6/10
Mariah Carey: Syntezator w popie hmmm ciekawe połączenie. Tekst nie jest zły, głównymi odbiorcami tej piosenki są z pewnością młode siksy w przedziale wiekowym 13-17. Ok, może się podobać, w końcu i bożyszcze są potrzebni na rynku muzycznym. Wszystko wyszło mi trochę tandetnie i nie wiem jak się do tego odnieść. No ale nie jest w sumie źle… 7/10
Francis: Dziwny ten Twój pop, coś mi trzeszczy w instrumentach. Jednak cieszy mnie niezmiernie ilość wiolonczeli w dzisiejszym odcinku! Poza tym, bardzo przeraziło mnie jak nisko byłeś w głosowaniu widzów. Boję się o Twoją przyszłość w tym programie, więc proszę nie mieć mi za złe, jeśli ocena będzie trochę tendencyjna. Uważam, że Ryan Laurenty ma coś jeszcze do pokazania. Tekst był bardzo fajny, z wyjątkiem paru wersów, jak chociażby ten o kiełbaskach. Daję o punkt za dużo, ale za tydzień się z tego punktu rozliczymy, więc się postaraj. 8/10
Candice Refaeli: Zastanawiam się jak mam interpretować te kiełbaski… Jak dotąd ten tekst podoba mi się najbardziej z wszystkim które prezentowałeś. Co prawda wymaga kilka poprawek i All I Want For Christmas Is You jest tylko jedno, ale to co nam zaprezentowałeś zdecydowanie daje radę! Mimo kilku mankamentów – jest fajnie. 7/10

5. Liv Skjetne

Paul Lambert: Piosenka jest jak zwykle bezbłędna, następna trójka wystarczająco dużo Ci posłodzi, ale chyba sam dobrze wiesz jak dobry z Ciebie tekściarz. Fajnie by było jakbyś raz podszedł do tematu trochę luźniej, weselej, mniej mrocznie, ale i tak nie mogę w tym wypadku dać mniej niż maks! 10/10
Mariah Carey: Może i bym się przyczepiła do paru szczegółów ale to akurat nie ma znaczenia. Jedyna moja rada to to abyś zaczęła więcej używać instrumentów. Wiem, wiem powtarzam się. Cóż, nie mam wyjścia  i daję zasłużoną 10/10
Francis: Jeśli pozwolisz mi być prezesem Twojego oficjalnego fan club’u, zrezgynuje ze wszystkich innych swoich zajęć. To najlepszy Twój tekst w całym programie, możliwe że najlepszy ze wszystkich edycji programu. Albo po prostu przesadzam, bo kupiłaś mnie tym Andersenem. Powinnaś uzbierać dzisiaj 40 punktów od jurorów i gdybym miał tyle do rozdysponowania, to dałbym je wszystkie Tobie. Ten utwór (słowo Christmas do wymiany) to jeden z tych, które analizując, pragnę sobie przywłaszczyć. Naprawdę, gorzko żałuję, że to ja go nie napisałem. Jeśli kiedyś napiszesz mi piosenkę o krzesiwie, to będę spał na Twojej wycieraczce. 40/10, czyli według regulaminu 10/10
Candice Refaeli: Nie wiem kto odpowiada za tytuł tego programu, ale na czas tej edycji chyba powinien rozważyć zmianę na Liv Skjetne Show. Trzęsiesz wszystkimi już od castingów, jeszcze kilka tych 10 w najbliższych odcinkach i szefostwo Wonder TV oskarży całe jury o stronniczość. Ale do rzeczy – dokładnie tak piszę świąteczne piosenki bez obciachu. Instrumentarium, tempo, gatunek, klimat – chylę czoła. Kurde, Liv! W następnym odcinku masz coś spieprzyć, bo czuję jak powoli z głowy opada mi korona z tytułu samozwańczej muzycznej królowej Szwecji! 10/10

6. Jung Ji-Hoon

Paul Lambert: Nie jestem w stanie do końca tego obiektywnie ocenić, ponieważ zupełnie nie czuję poezji śpiewanej. Pod świąteczną piosenkę to nie podchodzi. Jednak należą Ci się naprawdę, naprawdę dużo brawa za takie podejście do tematu i za włożoną pracę w tekst. Mimo to liczyłem na coś trochę innego. 7/10
Mariah Carey: Boże, jaka ja dzisiaj jestem nudna… Zgadnij do czego się przyczepiam… Do instrumentów! Chyba więcej ich ma orkiestra aniżeli tylko 3? Hmm? W końcu to klasyka. Sam pomysł oryginalny i mi się na swój sposób podoba. Podobnie jak u Malvina, dobry tekst, niedopracowana muzyka ale i tak masz 8/10
Francis: Po raz pierwszy chyba do końca nie czuje tego, co nam serwujesz. Jest oryginalnie, nie oczekiwałem takiego tekstu ani trochę. Bardzo przypodobało mi się to, że w refrenie mówisz o tym wszystkim jako o legendzie, odpowiada mi to podejście. Nie mogę się oprzeć, mimo wszystko, wrażeniu że to taki trochę XXI wieczny psalm. Tyś Dawidem wznoszącym głosy chwalebne do Piłata. Chciałbym Cię wynagrodzić za odwagę i oryginalność podejścia, ale nie do końca kupuję ten towar. 3 punkty za gatunek i instrumenty + 3,5 za ten dziwaczny tekst + 1 bonusowy za Mądrość Syracha = sprawiedliwe 7,5. Żeby regulaminy Isobel nie śniły mi się po nocach, trzeba zaokrąglić punkty i dostajesz bardzo sprawiedliwe i zgodne ze mną 8/10
Candice Refaeli: Jak na polski tekst uważam, że wybrnąłeś z tego zwycięsko. Podobnie jak Francis – potrafię dostrzec tą oryginalność, chociaż nie dokońca czuję to, co chciałeś nam przekazać. Jako całość jest za bardzo patetycznie i w pewien sposób ciężko, chociaż z drugiej strony jest w tym tekście coś w co sprawa że chce się w niego bardziej zagłębić i doszukać interpretacji. Ciekawa sprawa! 7/10

7. Dolores Morre

Paul Lambert: Kocham linię melodyczną – jest wesoła, żywa, świąteczna, przepełniona – zupełnie tak jak cały utwór, który z łatwością wyobrażam sobie na świątecznym EP niejednej popowej gwiazdy. Tekst najambitniejszy nie jest, ale też nie taki był cel. Trochę za dużo rymów, są praktycznie ciagle, momentami wymuszonych i rozpraszających, ale podoba mi się. 8/10
Mariah Carey: Mmmmm, ta melodia to jak poezja dla uszu! REWELACJA! Zgadzam się z Paulem, że tekst nie jest może przesadnie ambitny ale pasuje do gatunku. I oto w tym chodzi! Jak dla mnie zasłużyłaś na 10/10
Francis: Strasznie dużo dźwięków, nie do końca je chyba wszystkie czuje, ale doceniam to, że nie wychodzisz na scenę z dwiema gitarami, perkusją i “dodatkowym instrumentem”. Druga zwrotka jest językowo trochę pokaleczona. Punkcik poleci na pewno za to, że nie zdradziłaś nam czego na święta chce podmiot liryczny. Nie wiem, czym jest to uzasadnione, ale wyczuwam jakiś dramat w tym tekście. Jest to albo mądrze ukryty dramat, albo dramat tego że po raz pierwszy w tym programie do końca Ciebie nie czuję. Po tym, jak powiedziałem Ci, że piszesz obrazami, oczekiwałem bardzo dużo, a nie dostałem nawet middle 8. Dlatego, czuję obowiązek zmobilizowania Ciebie niższą oceną. 7/10
Candice Refaeli: Wydaje mi się, że momentami za bardzo starasz się znaleźć rym, niż faktycznie skupić się na samej treści. Całość mi się podoba, chociaż bez większych zachwytów – stać Cię na więcej. Instrumentarium jest trochę „over the top”, ale ma to jakiś swój urok. 7/10

Isobel Stevens: Spójrzmy na tabelę wyników, choć tutaj, nawet w święta, cuda się nie zdarzają!

1. Liv Skjetne – 10 + 10 + 10 + 10 = 40 = 7
2. Malvin – 9 + 8 + 10 + 10 = 37 = 6
3. Dolores Moore – 8 + 10 + 7 + 7 = 32 = 5
4. Jung Ji-Hoon – 7 + 8 + 8 + 7 = 30 = 4
5. Ryan Fowler – 6 + 7 + 8 + 7 = 28 = 3
6. Samantha Harris – 5 + 7 + 6 + 6 = 24 = 2
7. Alessanda Di Costanzi – 4 + 3 + 2 + 2 = 11 = 1

Teraz Wasza kolej! Głosujcie w ankiecie po prawej stronie! W następnym odcinku usłyszymy duety! Każdy z uczestników musi znaleźć kogoś (jedną osobę) do współpracy (nie można nagrywać z członkami jury ani innymi uczestnikami)! Razem nagrają duet (systemowy!). To uczestnik decyduje czy sam tworzy tekst, czy we współpracy ze swoim gościem! Ocenie podlegać będzie podział piosenki między dwa głosy oraz sam dobór gościa! Tytuł: Confessions/Wyznania! Na pracę czekam do wtorku, do godziny 20:00!

Komentarzy 6 to “The Hits Factory S03E04”

  1. SamanthaHarris 28 grudnia 2011 @ 18:11 #

    Liv jak zwykle genialna!
    Kurde, muszę spiąc dupę i w następnym odcinku bardziej się postarac!

  2. Jung Ji-Hoon 28 grudnia 2011 @ 18:34 #

    Uff, przyznam szczerze, ze w ogole nie czuje tematu Swiat i trudno by mi bylo napisac dobra piosenke na ten temat, wiec sprobowalem innej drogi. I udalo sie!

  3. Jung Ji-Hoon 28 grudnia 2011 @ 18:36 #

    Mariah, to nie byla klasyka, tylko poezja spiewana, i uzywana jest w niej zazwyczaj tylko gitara akustyczna i pianino, takie sprostowanie :D

  4. Liv Skjetne 28 grudnia 2011 @ 21:00 #

    Doceńcieże Malvina, jest świetny! <3

  5. SHEA 29 grudnia 2011 @ 19:22 #

    Śmiesznie wyglądało przy Malvinie. Jak pierwszy raz spojrzałam, myślałam że Candice dała mu 0 *lol*

  6. Anonim 29 grudnia 2011 @ 23:36 #

    Liv jest genialna <3

Dodaj komentarz